Wednesday 7 November 2012

PTP CSR's PROGRAM-Tanam Bakau 07/11/12

Salam all,
ok...arini badan rasa amat letey dan saket-saket yer...sebab tajuk di atas harap-harap dapat memahamkan semua..hhehhehee....
okeh, program tanam bakau kat Sungai Pulai nie merupakan program CSR ke 10 ...wahhhh, hebatttkan?.....mestilah...sebab PTP ader Corp.Comm yang hebat juga...wink..wink..wink...(saya salah seorang dr staff CCM okehh...harusslah berbangga...*mate naik ke atassss!!*

ok, nak diceritakan persiapan utk program nie...
first Aku ngn elya p tinjau-tinjau kawasan...naik bot okeh..haaaa.beshhh...giler teruja sbb w'pn suami sendri ader boat tp dier  tak pernah ajak aku naik..sebab dier kate takot bot dier terjongkett....cesssss....aritu aku ngan elya naik molek jer....wahhh siap rakam, bergambo bagai...hahahahh...
ok ble da tinjau-tinjau bakau maka terus aderkan meeting ngan pihak berkenaan...itu Elya ynag uruskan...
lagik 3 hari sebelom program berlangsung..haaaa, aku teros pegang title buroh....
see....nape aku katekan buroh?..sebab cam2 aku kene wat...mujo ader partner Ammy yang turut menjadik buroh sebelom majlis...

..Makanan Ringan Untuk Hamper..



::sepah giler mase nie::
::see..kan da jadik hamper::

::Phua Chu Kang Boots::



 ok, nie nak plak citer pada hari kejadian....aku ditugaskan untuk bahagian makanan..sumer makanan untuk peserta serta VIP's aku yang uruskan termasukklah dr segi kebersihan tempat.....cam taon lepas jugaksss, aku pon diamanahkan tok jaga bahagia-bahagian ni...cm bese ble kene jaga makanan aku mmg akan menjadik orang terakhir naik boat..sebab kene uruskan makan lunch sekali...
so peserta, VIP's da naik boat aku masih lagik kat jabatan laut tgu makanan lunch sampai....Jiha ckp kene pastikan makanan tok lunch naik boat kol 10:00pg..kol 09:30 wat followup ngn adarasa...diorang ckap ok...kol 09:45 tengok boat PTP xder..call Jiha tanya boat tok makan xsampain lahi..Jiha cakap on the way sebab diorang baru pas turunkan barang2....ok,kol 09:50 f/up tok makan lunch lg...diorang kate on the way....kol 10:10pagi aku call lagik xberjawab plak kekdahnyer...skali tgu lagik smp 10:15pg br la mknn sampai..ty diorang ckp kuar jap ble air mineral..hurmmm..baikklah, nak merungut pon xgune...cumer berdoa yang mudah2an aku serta sumer yang naik boat nie akan selamat sampai ke lokasi penanaman bakau sebab aku tau diorang mesti tengah tguu makanan t'ari...mesti sumer lapar giler....ciannn.......kol 10:30 boat PTP sampai..teros punggah makanan & minuman sumer naik boat...dalam boat tue aku sorang ker pompuan...feeling macam lady boss ko...sbb aku sorang jer pompuan dlm boat tue...sumernyer pok cik2 belaka....macehhh yer pak cik sekalian sbb jage saya dan juga makanan....ok meh tengok gambo2 sebelom naik boat sampailah da naik boat...
::sebelom naik boat mariii gambooo duluuu::

::safety jacket::

::pemandangan dalam boat::



 ok,dalam kol 11:10am samapi la kt lokasi tanam bakau...wahhhh aku sonok ko....hengat nak tanam bakau banyak2 lahkan kekdahnya...sekali aku sampai diorang cakap da abes tanam da...hah?..da abesss?.....haaa...disebabkan aku nie baru sampai & suci dari lumpo2 tue, ader plak yang jeles...hahahah...dipaksenyer aku masuk dalam lumpor tue....siap kejo aku lagikk..hahahah..Tuan Bahar, saya akur....saya ikotlah cakap Tuan tok kali nie..ekkekekekee....aku pon cecah ler kakki kt lumpo tue...dier xpuass ati...dier suohnyer aku berjalan plak....last kaki aku tenggelam....teros jeritt"makkkk"....cepat elya tulon.....heehheh...tapi beshhh...meh tengok gambo mehh...

::sumer lapar...penat menanam katekan..heheheh::



::boot yang masih suci...teros wat Tuan Bahar jeles::

::bergambor ngan Shima sebelom kene buli::

::w'pn lecak....tapi sumerrr enjoyyy:;

::dari atas pentas::


::ok lah Puan blog da bole pulanggg::


Alhamdulillah...sumenyer berjalan ngan lancar....
okeh tgu plak next CSR program.
okbaiiiii:)



No comments:

Post a Comment