Thursday 18 October 2012

Hobi Baru....

salam...
heheheh...mls giler nk type..citer byk....tapi jarii nie giler pemalas nk menaip hah....
okeh...sekarang ni nak bitau yang aku da ader hobi baru....taaadaaaaa!!!suprise sesangat...sebab hobi baru nie telah membuatkan En. Somi terperanjat..terkesima...dan ter..ter..ter...hahahahaha...
hobi baru nie sgt menyimpang dari dalam kamus hidup aku...tp nak buat cmner kan....kalau da tertulis itu yang akan menjadi hobi aku suatu hari nanti, dan ianya adalah bagos...bukanlah menjadi satu kesalahan idak yewww?..heehehehehe...cume memula memang la ader yng terperanjat...sebab..tak sangke...Bonie yang agak pemalas nie bole plak ader niat nk wat hobi baru tuee...ishhh  tak matiii ker benda tue sumerrr...sebenarnya sekarang nie aku ngah cibuk menanam bunge..giler ahh..nie mesti sebab bapak aku giler tanam tebu, aku plak tanam bunge....bak kate mk aku da rumah cam taman berhutan  dah umah dier...hahahahahah..alarr.. tak perla....kan berseri sikit..dari pokok tebu abah tue bese-bese jer...kalau berseri pon tue mesti da kene ikant reben ngn mak..hahahhaha...

okeh..banyak lagi lah yang nk diberitahu and share... ala..sajer.wat-wat kenangan geteww...
dedolu mase kecik-kecik adik beradik aku sumer da ader rutin sendri ble da bangon dari tido...tang aku, pepagik da kene siram pokok bunge kat keliling umah...keliliing tau..tue lom depan umah yang abah ader watkan taman tok mak meng"ekpresikan" minat dier...pakai gayong ngan baldi jer tau...ms tue tak dernyer getah paip panjang berjela teros direct air kt pokok..
tp sejak abah saket...mostly pokok-pokok tue mak da bagi orang....sebab mak nak fokus jage abah..nak suroh kitorang adek beradik yang jage maka takot tak terjaga..baik kasik orang...
ishh rugi tollah takder gambor mase pokok bunge mak banyak dulu...ingat lagik aku dulu...bile ader majlis kat kampung, mesti diorang dok pinjam bunge-bunge mak wat hias pentas...pastue kat pentas tue leer aku adek beradek duduk sebab masuk pertandingan hafazan...heheheh...tp dapat saguhati jer....tuelah malas nk belajar tajwid bagai..kan da kalah...pastu kat taman tue gaklah main sembunyi-sembunyi ngn anak jiran..dan kat taman tuelah veeerangan jadik retiss nyanyi lagu cam nak rak..sampi jiran kater.,,"dah2 la bonie...ngko yang nyanyi...tapi tekak cik nie haa yang saket.."hahahahah...pastue, kat taman mak tue gak lah aku, yaya & adik eksiden moto....hahahaha....side mirror abah pecah...mak bebel sebab pokok bunga die bayank patah kene langgor.....abah releks jer....

ok kat sisni nak kongsikan cikit gambo pokok bunge aku nie....tp ekceli xder la bunge sgt...wat mase sekarang aku prefer yang berdaun dlu sebab senang jage...
pokok yang ader bunga wat ms nie aderlah rose and pokok bunga kertas......pokok bunga kertas masih lom kuar bunga lagik..tapi yang menjadi satu kebanggaan pada aku bile pokok rose yang aku bela nie da 3 kali menghasilkan bunga..Alhamdulillah...sebab, sebelom nie En. Suami ader cakap rose nie sensitif...tengok tangan yang menjaganya....dan ia tak boleh terlalu panas...takbole terlalu lembap....hahahhah...senang cite die nak kate pokok bunga ros tue akn mati ler kat tangan aku nie...hahahah...
see, alhamdulillah....pokok tue teros membunga...sebab pokok tue tau aku nie ikhlas nk jaga diorang..eeheheheh










ok, sampai cini ajer okeh...insyaAllah ader kesempatan pasti ader cite yang lain....;)


No comments:

Post a Comment